Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
H0m RhB Ge 4/4 II 631 "Untervaz", DCC digitaal boogsound - Bemo 1358 131 Bemo 1358131
10% KORTINGBemo
Elektrische Locomotieven, Locomotieven, Treinen
H0m RhB Ge 4/4 II 631 "Untervaz", DCC digitaal boogsound - Bemo 1358 131
26 jaar nadat de Ge 4/4 I 601-604 in gebruik werd genomen als de allereerste elektrische draaistellocomotief van de RhB, met een vermogen van 1184 kW, zette de thyristorgestuurde Ge 4/4 II 611-620 in 1973 nieuwe standaarden in het treinvervoer op de metersporige sporen van Graubünden. Deze moderne machines, met een vermogen van 1700 kW en een maximale snelheid van 90 km/u, werden geïntroduceerd om verschillende series van eerste generatie elektrische locomotieven met stangaandrijving te vervangen, die niet meer voldeden aan de actuele prestatie- of topsnelheidseisen. Ze volgden op twee bouwvoertuigen die eerder waren aangeschaft met thyristortechnologie en zes forensentreinwagons. De ervaring van BLS met hun standaardspoor Re 4/4 werd ook meegenomen in de ontwikkeling van deze locomotieven.
De tien machines, gebouwd door SLM/BBC en groen geverfd, voldeden aan de gestelde eisen en kwamen bijna overeen met het prestatiebereik van de zesassige en zwaardere Ge 6/6 II 701-707. Dankzij hun meervoudige besturing konden ze de zwaarste treinen in dubbele tractie op het hoofdnet vervoeren, waardoor ze universeel werden voor snel-, streek- en goederentreindiensten. In 1984 volgde een tweede serie met de 13 Ge 4/4 II 621-633, die al in de kleur rood werden geleverd. Net als de andere Ge 4/4 I en Ge 6/6 II kregen deze locomotieven wapenschilden en doopnamen.
Met de omschakeling van de Arosa-spoorlijn naar wisselspanning in 1997 en de aanschaf van stuurstandrijtuigen breidde het werkgebied niet alleen uit, maar leverde het ook een belangrijke bijdrage aan het economische woon-werkverkeer langs delen van de route. Het uiterlijk van de locomotieven is slechts licht veranderd in de loop van ongeveer 50 jaar dienst, met gemoderniseerde pantograafcontactstukken, extra dakisolatoren, rechthoekige koplampen, extra achteruitkijkspiegels en wijzigingen aan de elektrische en pneumatische koppelelementen aan de voorkant. Sinds 2007 zijn sommige machines voorzien van opvallende reclamelabels.
Modeldetails:
Gegoten chassis en versnellingsbak
Replicatie van de machinekameruitrusting
Op het chassis gemonteerde veersamenstellen
LED-koplamp 3+1 wit
LED-cabineverlichting (digitaal schakelbaar)
Geluidsvoorbereiding
Digitale verise met bochtgeluid
Aandrijving over alle assen
Remslangen, verwarmingskoppelingen en stuur zijn inbegrepen voor zelfmontage.
Tijdperk: IV-V
Lengte inclusief buffers: 149 mm
Digitale interface: MTC21
Minimale boogstraal: 330 mm
Artikelnummer | BEM1358131 |
---|---|
EAN | 1358131 |
Merk | Bemo |
Schaal | H0m - 1:87 |
Eigenschappen | Elektrische Locomotieven, RhB |