Elektrotriebzug Plan V van de Nederlandse Spoorwegen
Uitvoering met donkergrijs onderstel
Filigraan prototype correcte stroomafnemers
Model in fijn gedetailleerde uitvoering met veel afzonderlijk aangebrachte stekkelementen
In digitale werking met schakelbare binnenverlichting
Het model is uitgerust met een geluid- en een functiedecoder
De tweedelige Nederlandse elektrotriebzug Plan V – in Nederland beter bekend als Mat 64 of onder de bijnaam Apekop – werd vanaf het midden van de jaren 60 een van de standaard-nahverkeersvoertuigen van de Nederlandse Spoorwegen. Met in totaal 246 exemplaren was het destijds de meest gebouwde treinstel van de NS.
Plan V1 en V2 werden in groene kleurstelling met zandgele sierstrepen afgeleverd. De Plan V van de 3e serie werden in 1968 al fabrieksgelakt in gele kleur. De eerder geleverde treinstellen werden tussen 1969 en 1973 ook geel overgeschilderd. Tot aan hun afvoer werden de treinstellen op vrijwel alle geëlektrificeerde spoorlijnen in Nederland ingezet.