H0 DB Stoomloc BR 078 164, zwart tijdperk IV, digitaal sound (DC/AC) ESU 31181
H0 DB Stoomloc BR 078 164, zwart tijdperk IV, digitaal sound (DC/AC)
Je kunt op de foto's zeker zien dat onze T18 er prachtig uitziet en, afhankelijk van het tijdperk, verschillende lantaarns, voedingspompen, kabelgeleiding, cabinedaken en kolenbakken heeft. Wat je misschien niet direct herkent op de foto's is de cilinderstoom, een nieuwe functie voor ESU-stoomlocomotieven. Dit gebeurde in het prototype toen condensaat werd uitgeblazen. Omdat cilinderstoom niet in elke rijsituatie ontsnapt, zelfs niet bij het origineel, gedraagt ons H0-model zich overeenkomstig. Uiteraard kunt u deze functie naar eigen wens instellen, zoals u van ESU gewend bent. Overigens hoefde de rook die zichtbaar was op de foto niet te worden verbeterd door een beeldbewerkingsprogramma. Zelfs als sommige machines bij de DB waren uitgerust met push-pull treinbesturing, stonden de meeste locomotieven altijd voor de trein, waardoor het nodig was om de locomotief op het bestemmingsstation te verplaatsen. Daarom leveren wij onze modellen met digitaal op afstand bedienbare koppelingen. Deze werken met de ESU universele koppeling 41000, maar ook met de Märklin® kortkoppeling, evenals in de handel verkrijgbare beugelkoppelingen. Zoals u die van andere ESU-tractievoertuigen kent, kunnen vele voorbeeldgetrouwe lichtfuncties worden ingeschakeld. Zo manoeuvreert u doorgaans met slechts één koplamp aan beide uiteinden. In het donker ondersteunen het chassis en de cabineverlichting het H0-personeel bij het werk. De krachtige klokvormige ankermotor met vliegwiel werkt diep in het metalen frame en zorgt, getemd door de LokSound 5-decoder, voor soepele rijeigenschappen en prototypische tractie. Door de schuif te verwijderen of te bevestigen en op een schakelaar op de vloer van de locomotief te drukken, kunt u schakelen tussen tweedraads- en middendraadbedrijf.
Technische specs:
Chassis, Frame, watertanks en rookkast zijn van metaal
Afzonderlijk aangebrachte detaildelen van messing of kunststof
Universele elektronica voor gebruik op zowel DC- als AC-lay-outs: Locomotief kan worden gebruikt op three-rails en tworail-lay-outs door de AC-pickupshow te verwijderen en een tuimelschakelaar te veranderen
Kernloze motor met vliegwiel
Twee antislipbanden
Aangestuurd door ESU LokSound 5 Decoder voor DCC-, Motorola®-, M4- en Selectrix®-operaties
Automatische RailComPlus® detectie met geschikte centrales.
Registreert automatisch op Märklin®-centrales met mfx®
"PowerPack" opslagcondensator voor ononderbroken stroomvoorziening
Lastafhankelijk, op ventilator gebaseerd en asgestuurd Rookunit met dubbele uitgang en temperatuurregeling. Rookafvoer door de schoorsteen en ook door de cilinders (individueel geregeld)
Richtingaanwijzers wit/rood, cabine-binnenverlichting, passende verlichting in rangeermodus, verlichte vuurhaard met warmwitte LED's
Dubbele sugarcube-luidsprekers met grote klankkast voor het best mogelijke geluid
Automatisch geregelde koppelingen in gestandaardiseerde as volgens NEM 362
Werkende spoorverlichting
Veerbuffers
Metalen wielen en gegoten zijstangen
Minimale straal 360 mm
Lengte over buffers 170,1 mm