Fleischmann 734126 N Elektrische locomotief Re 6/6 11662, SBB
25% KORTING
Voor
€ 179,99
Oude Prijs
€ 239,90
Gratis verzending in NL!
Op voorraad
Datum Toegevoegd
233812
Dit artikel wordt gratis bij u thuisbezorgd
Productinformatie
N Elektrische locomotief Re 6/6 11662, SBB
Elektrische locomotief Re 6/6 11662 van de Zwitserse Federale Spoorwegen.
- Versie in groene kleurstelling met hoekige lampen
- Met het wapen van 'Reuchenette-Pery'
- Uitvoering met airconditioning
- Fijne ruitenwissers als etsdeel
- Verfijnde uitvoering van de stroomafnemers
- Gesloten railruimers bijgevoegdMet een vermogen van 7.850 kW en een topsnelheid van 140 km/u, behoort de Re 6/6 die in 1972 voor het eerst in dienst werd gesteld, tot op heden tot de sterkste locomotieven in Zwitserland. Om hogere snelheden in bochten te behalen, werd gekozen voor de asindeling Bo’Bo’Bo’ in plaats van de gebruikelijke Co’Co’. Ook wat betreft slijtage van de spoorwielen en rails bleken de complexere drie draaistellen, ontwikkeld vanuit de Re 4/4 II, zeer voordelig te zijn. De Re 6/6 zijn overal te vinden, of het nu als enkele tractie, in meervoudige besturing onderling of vooral in het goederenvervoer is, meestal als zogenaamde Re 10/10 samen met een Re 4/4 II of Re 4/4 III.
Elektrische locomotief Re 6/6 11662 van de Zwitserse Federale Spoorwegen.
- Versie in groene kleurstelling met hoekige lampen
- Met het wapen van 'Reuchenette-Pery'
- Uitvoering met airconditioning
- Fijne ruitenwissers als etsdeel
- Verfijnde uitvoering van de stroomafnemers
- Gesloten railruimers bijgevoegdMet een vermogen van 7.850 kW en een topsnelheid van 140 km/u, behoort de Re 6/6 die in 1972 voor het eerst in dienst werd gesteld, tot op heden tot de sterkste locomotieven in Zwitserland. Om hogere snelheden in bochten te behalen, werd gekozen voor de asindeling Bo’Bo’Bo’ in plaats van de gebruikelijke Co’Co’. Ook wat betreft slijtage van de spoorwielen en rails bleken de complexere drie draaistellen, ontwikkeld vanuit de Re 4/4 II, zeer voordelig te zijn. De Re 6/6 zijn overal te vinden, of het nu als enkele tractie, in meervoudige besturing onderling of vooral in het goederenvervoer is, meestal als zogenaamde Re 10/10 samen met een Re 4/4 II of Re 4/4 III.





